Broke, Hunter Valley, 28 december

28 december 2015 - Broke, Australië

Broke, Hunter Valley, 28 december

Even een verslagje van vandaag. We hebben besloten om niet naar het Noorden te gaan, want er is hier en in heet Zuiden zoveel te zien; we zouden alles heel snel moeten bekijken en nergens kunnen relaxen. We zijn op vakantie en vinden het leuk om meer dan alleen de highlights te zien.

We gaan op aanraden van anderen naar Mudgee, een leuk stadje en daarna verder naar Hunter Valley. Net na Mudgee zijn heel veel wineyards en we bezoeken Short Sheep Micro Winery in Buckaroo. Het is een Engels echtpaar dat vroeger in Sydney werkte als ingenieurs. Nu zijn ze wijnmakers. Het is zoveel mogelijk natuurlijk. Voor het onkruid enngras gebruiken ze Short Sheep. Deze schapen hebben hele korte poten en  ze mogen niet groter zijn dan 60 cm. Hierdoor kunnen ze niet bij de druiven. Erik proeft een Shiraz en een Cabernet. Helaas kunnen we geen flessen mee naar huis nemen. De winery verkoopt alleen op dit adres, 20.000 flessen per jaar.

Aan het eind van de middag komen we heel veel kangaroos tegen. Een geweldig gezicht. Ze zijn wel een beetje bang voor ons en rennen (springen) vaak verder bij ons vandaan.

Broke is een dorpje met veel wijnboerderijen (je kan daar wijn proeven en lekker eten), waar we willen kamperen op de gratis camping. Vandaag gaan we niet zelf koken en we zoeken een restaurant. Aangekomen bij de wijnboerderij met restaurant blijkt dat e daar mogen kamperen als we eten in het restaurant. Dat waren we nu net van plan. Er staat een hele groep Australiërs, die met elkaar Kerst hebben gevierd op deze plek. Zij komen hier al 15 jaar. Een vrouw geeft ons heel veel info over de zuidkust. Heel fijn om een beetje te weten waar we leuke een mooie dingen kunnen verwachten. Het is heel gezellig, zij hebben een kampvuur gemaakt in het midden van hun caravans en hebben al heel wat wijn op. Onze stekker past niet goed en zij hebben een hulpstuk, maar de stekkers in elkaar doen is best lastig als je veel wijn op hebt ...

De camping heeft douches, toiletten, een stroomaansluiting, er is zelfs een zwembad en er is geweldige free WiFi. Vandaar dat ik nog even snel een verslag schrijf en veel foto's kan uploaden.

O ja, omdat we niet naar het Noorden gaan, gaan we New Years Eve vieren in Sydney. Daar is het mooiste vuurwerk van de wereld zeggen ze !

1. Wilco:
    28 december 2015
    Hi Elles en Erik, zo te zien / lezen vervelen jullie je daar totaal niet. Gaaf hoor! Geniet er nog verder van. Dan lezen wij gezellig mee...