Alice Springs, 2 februari 2016

2 februari 2016 - Alice Springs, Australië

Alice Springs, 2 februari 2016

We kunnen uitslapen, want om 5.00 uur hoeven we pas op te staan. Na een snel ontbijtje moeten alle spullen mee in de bus, want we komen niet terug op de kampeerplek. We gaan naar Kings Canyon om met de hele groep en David de wandeling te doen. We worden door David gecontroleerd of we echt 3 liter water per persoon bij ons hebben. Anders mag je niet mee.

We starten met de Heartattack Hill, 500 stappen omhoog over de rotsen. We pauzeren tweemaal en uiteindelijk is iedereen boven. En elke keer water drinken en water drinken, want het is ongeveer 40 graden in de zon. Dit is de mooiste wandeling van de drie dagen. De Kings Canyon is geweldig. Het is eigenlijk niet te vertellen en ook foto's laten niet zien hoe prachtig het hier is. We zijn behoorlijk achter op het schema door alle fotosessies.

Terug bij de bus rijden we naar het resort voor een snelle duik in het zwembad of een douche. De lunch is simpel, een broodje kaas. Een van de groep neemt hier afscheid en gaat terug naar Ayers Rock Airport met een andere bus en de rest gaat mee terug naar Alice Springs.
We stoppen nu ook bij het uitzichtpunt op Mount Connor, de Toothbrush. Deze rotsformatie is inderdaad net een tandenborstel.

Het is warm in de bus, want de airco doet het heel slecht. Respect voor David, die na drie vermoeiende dagen het hele stuk terug naar Alice Springs moet rijden, wij kunnen af en toe een beetje slapen. Om 19.00 uur worden wij als laatsten weer afgezet bij Alice Motor Inn & Camping.

LeeChung gaat niet mee eten, want hij wil eerst even slapen. Wij zijn ook best moe en willen niet helemaal naar het centum lopen om te eten. Het is maar een paar minuten lopen naar het Indian restaurant, maar David raadt dat af. Daarom gaan we weer naar de club, die ook dichtbij is. Dit keer nemen we een pizza en een hamburger. De hamburger van het senior-menu is hetzelfde als de gewone hamburger, maar hij kost de helft. Je moet er alleen wel 60 jaar of ouder voor zijn. Wat een geluk voor ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade