Kings Canyon, 1 februari 2016

1 februari 2016 - Kings Canyon, Australië

Kings Canyon, 1 februari 2016

Om 04.00 uur gaat de wekker, dus we hebben maar kort kunnen slapen. Het is droog, maar overal liggen grote plassen water. Na een snel ontbijt rijden we om 05.00 uur weg richting Kata Tjuta, de Olgas, voor de zonsopgang. Op deze plek kun je zowel Uluru als Kata Tjuta zien. Helaas is het weer bewolkt, maar toch leuk om mee te maken. Er zijn nog een paar tourgroepen van andere organisaties.

Na een half uur rijden zijn we bij Kata Tjuta. Ook hier lopen we de grote wandeling van ongeveer 7,5 km. Het zijn prachtige, grillige rotsformaties en het is weer heel erg warm, 37-38 graden. Tijdens de wandelingen moet je steeds 3 liter water, een hoed en zonnebrand meenemen. En natuurlijk je fototoestel. We ontmoeten de paar mensen, die de kortere wandeling doen met David in The Valley of the Wind. Je hebt hier een geweldig uitzicht naar twee kanten en het is hier inderdaad heel winderig. Dat is heel fijn, want er zijn daardoor geen vliegen. Met elkaar lopen we naar beneden en we gaan lunchen. Een aantal snijdt weer de groente, sla, tomaat, komkommer en David bakt de kip voor de wraps. Het smaakt heerlijk. Iedereen wast zijn eigen bestek en bordje af en we rijden naar de volgende kampeerplek vlakbij Kings Canyon, ongeveer 375 km. verder rijden. De afstanden zijn enorm, dus David moet ook steeds een paar uur rijden. De wegen zijn tweebaans en je komt nauwelijks anderen tegen. Af en toe een lokale auto, een huurauto of de andere tourbussen.

We worden afgezet bij het zwembad van het resort. Het is heerlijk warm water en er zijn goede warme douches. Ondertussen bereidt David het avondeten voor op de kampeerplek.
Als we net een biertje hebben besteld bij de bar komt David ons al weer ophalen. Het bier is hier echt duur, want er zijn verder geen andere winkels. Wij vonden in Alice Springs de zes biertjes voor 21 dollar al duur, maar hier kost hetzelfde 44 dollar. Elles glas bier is nog niet leeg, dus ze smokkelt het mee in de bus.
De bbq is echt top. We hebben kangaroo, beef, een bbq-worstje, salades, cous cous en aardappel gratin. We kunnen met 4 personen in een hut slapen, maar het is er echt te warm. James en Erik doen spinnen controle en ze vinden een kleine, maar gevaarlijke spin met een rood kruis. Als hij bijt heb je daar echt last van. Ze vinden nog wat andere spinnen en uiteindelijk is de hut OK. Elles besluit toch buiten te gaan slapen in de swag, omdat het in de hut te warm is. Gelukkig heeft ze haar dunne zijden reisslaapzak bij zich, want ook buiten is het te warm. Ondanks de insektenspray zoemen de muggen om je heen. Na een paar uur niet-slapen gaat Elles toch in de hut slapen. Daar heeft Erik ondertussen met de selfiestick de reisventilator opgehangen aan het bed boven hem. De volgende ochtend zijn er maar drie batterijtjes op.