Amsterdam naar Kuala Lumpur

18 december 2015 - Pijnacker, Nederland

Amsterdam naar Kuala Lumpur

Donderdagmorgen is het nog een gezellige boel op de Oudlaan. Bianca en Timo, Bertine en Ebbo en Fatima komen gezellig op de koffie om Elles' verjaardag te vieren. Vanmiddag om 16.30 uur komt Bianca nog een keer, maar dan om ons naar Schiphol te brengen. Onze grote reis gaat beginnen.

Keurig op tijd zijn we bij gate F6, maar als we aan de beurt zijn blijkt er een gatewijziging te zijn geweest, we moeten naar F7. Zaten we toch bijna in Seoul, Korea.

De vlucht verloopt prima, we slapen een groot deel van de nacht en komen uitgerust aan in Kuala Lumpur waar het inmiddels al 15.45 uur is. In NL is het pas 8.45 uur.

Vanaf het vliegtuig kom je in de aankomsthal, waar vandaan je met een treintje naar een andere hal wordt gereden. Daar ga je door de douane en dan kom je bij de bagage. Onze rugzakken komen ongeveer als laatste op de bagageband. Dan is het een klein stukje lopen naar de KLIA Ekspres trein, die ons in een half uurtje naar Central Station brengt. Voor het gemak nemen we daar een taxi voor het laatste stukje naar ons hotel. Het hotel is nieuw en heeft zelfs 3 sterren. De kamer is op de 10e verdieping, is ruim, schoon en heeft airco. Het hotel ligt vlakbij Chinatown.

We besluiten om in de buurt van het hotel te gaan eten in Jalan Alor, een straat vol chinese en thaise eettentjes. Het is heerlijk, vooral het biertje.

De wereldberoemde Petronas Towers zijn 's avonds mooi en vanaf Marini's on 57 heb je een mooi uitzicht op de towers. Marini's is op de 57 verdieping en is restaurant, loungeclub en soort discotheek. We kunnen buiten zitten en hebben een mooi uitzicht over KL. Daarna lopen we naar de Petronas Towers en nemen mooie foto's.

Ondertussen is het 01.00 uur lokale tijd en besluiten we met de taxi terug te gaan naar ons hotel. De taxichauffeur kan het niet helemaal vinden en we zoeken zelf verder. Dat is nog best lastig, maar uiteindelijk lukt het. Toch nog even snel een verhaaltje schrijven (het is nu 2.38 uur), want morgen vroeg op om veel te bekijken.

Aan het eind van de middag gaan we naar het huis van Frank Nelwan en zijn vrouw om de kerstcadeautjes te geven, die Wicky en Frank sr. hebben meegegeven.

Tot het volgende verslag !

1. Willeke en Hans:
    18 december 2015
    Hi Elles en Erik,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Jullie reis is nu al groots. Fantastisch. Wij wensen jullie een heel fijne tijd. We kijken uit naar jullie verdere verhalen!
    Liefs, Hans en Willeke
  2. Fátima:
    21 december 2015
    Het ziet er fantaschisch uit...bedankt om dit avontuur te willen delen. Wij genieten ook mee