Sydney, here we come !

20 december 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Sydney, here we come !

We hebben weer heerlijk geslapen en ons bijna zelfs verslapen. Net op tijd voor het ontbijt en daarna de rugzak inpakken en uitchecken. De bagage mag in het hotel blijven tot vanmiddag.

We gaan lopend naar de KL Tower, een paar jaar geleden nog het hoogste gebouw van Kuala Lumpur, 320 m. We krijgen korting gezien onze leeftijd. Nou ja, ze vragen niet eens om een bewijsje. We gaan eerst naar het hoogst bereikbare punt (276 m.) met het open dek. Het uitzicht is geweldig! Doordat de Tower op een heuvel staat is hij hoger dan de Petronas Towers. We ontmoeten een jong stel uit Australië die een Azië-reis gaan maken. Natuurlijk bied ik aan hen samen op de foto te zetten, zodat zij daarna foto's van ons nemen. Deze truc werkt altijd!

Naar de ingang van de Tower word je gebracht met een gratis shuttlebus, omdat het een flink stuk naar boven lopen is, maar terug moet je lopen of een taxi zien te regelen. Daardoor is het chaos bij de uitgang. Wij gaan lopen en onderweg keert een personenauto om te vertrekken. Ik steek mijn duim op en warempel.... twee oudere dames met hoofddoekjes stoppen en we mogen meerijden naar het begin. Heel erg aardig. Zij hadden een traditionele bruiloft bezocht in de KL Tower.

Beneden staat een jongen bij een brommertje en ik vraag waar we Maleisisch kunnen eten (streetfood). Hij weet een plek in de buurt, we lopen erheen en eten noedels met kip. Het kost 14,50 Ringit inclusief flesje water en glas lemon ijsthee (ongeveer 3,70 euro). Het is heerlijk. We zijn wel een bijzonderheid, want verder eten er alleen Maleisiërs. De baas zit aan de kant en stuurt ongeveer 12 mannen aan, die allemaal hard werken. Hij werkt zelf ook 7 dagen per week de hele dag en was vorig jaar voor het eerst een reis naar Europa gaan maken. Hij vond het niets, want de bus stopte bij bezienswaardigheden een half uur om foto's te maken en reed verder. Hij had Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Nederland en Engeland gezien (in 2 weken).

We lopen terug naar het hotel, omdat ik denk dat we om 19.25 uur naar Sydney moeten vliegen. Lopen vindt iedereen wel raar, want ze nemen zelf een taxi of de metro. Een half uur lopen is al te ver, wat voor ons heel gewoon is.

Op het vliegveld blijkt dat we pas om 23.30 uur vliegen. We zouden eerst op 21 december om 19.25 uur vliegen en dat hebben we veranderd in 20 december. Elles was even vergeten dat de vertrektijd ook gewijzigd is. Gelukkig moesten we niet vroeger vliegen.

Op het vliegveld eten we bij Grandmama's, erg vriendelijk personeel en het eten is ook perfect. De extra tijd benut ik om toch ook over vandaag even iets te schrijven.

Nu nog even naar Starbucks voor de koffie en dan is het tijd om te gaan.

1. Fátima:
    21 december 2015