Cobargo, 4 januari 2016

4 januari 2016 - Cobargo, Australië

Cobargo, 4 januari 2016

We gaan weg uit Tuross Head, want de camping is te duur en de regen houdt niet op. Het is wel jammer, want het is hier prachtig. Omdat alle apparaten, vooral de batterij van het fototoestel, bijna leeg zijn, gaan we naar de Golf- en Bowlsclub in Tuross Head om koffie te drinken en alles op te laden. Foto's op de laptop zetten (als back up) gaat alleen met stroom, omdat de accu van de laptop niet goed werkt. We kunnen meteen weer een reisverslag en foto's uploaden.

Hierna gaan we naar Bodalla. Er staat een mooie historische kerk en een kaasfabriek, waar we alle soorten kaas proeven. Daarna gaan we naar Narooma, waar we boodschappen doen, zodat we weer eten kunnen maken. De heerlijke broodjes blijken met chocolade te zijn, dus Erik heeft geluk.

In Mystery Bay (helaas nog steeds regen) willen we fish and chips eten. In Australië luncht men net zo laat als in NL en wij zijn er pas om 15.00 uur. Te laat, de keuken is dicht en alles is op. De eigenaar stuurt ons door naar een fish and ships tent in het dorp. We gaan erheen en het is inderdaad heerlijk. Dan rijden we door naar Central Tilba en Tilba Tilba. Het zijn allebei leuke kleine dorpjes. We gaan bijna de verkeerde kant op.

We willen de toeristische route nemen langs de kust, maar besluiten terug te gaan, omdat we vermoeden dat een heel eind verder de weg onbegaanbaar zal zijn door alle regen. Dat blijkt later inderdaad het geval te zijn.

Via de Princes Highway gaan we verder. Een highway is net zoiets als de weg van Pijnacker naar Nootdorp met af en toe een extra strook om in te halen. Het verschil is dat je 100 km per uur mag rijden.

Volgens Wikicamps kunnen we bij een motel/hotel in Cobargo op de parkeerplaats overnachten. Het klopt. Er is een heerlijke douche, gratis wifi, een gezellige kantine met restaurant. De pizza is heerlijk (we delen, maar het is toch nog teveel). Morgen willen we naar Eden of al verder naar Genoa.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl