Tuross Head, 3 januari 2016

3 januari 2016 - Tuross Head, Australië

Tuross Head, 3 januari 2016

We hebben heerlijk geslapen op de parkeerplaats bij de Golf- en Bowlsclub. Als we uit de camper stappen zegt een jong stel ons goedemorgen. Het blijken Nederlanders te zijn, die al 7 maanden door Australië reizen. We kletsen wat en drinken in onze camper een kopje thee. Heel gezellig! Xantoucha en Erwin wonen in Amsterdam en studeren/hebben gestudeerd Sportmanagement. Uiteindelijk gaan we pas om 12.00 uur op pad.

We gaan naar Tuross Head, waar een leuke camping schijnt te zijn. Als we aankomen hebben ze alleen nog en plekje zonder stroom. Het is een leuk plekje hoog in het gras. Bij de balie vraagt Elles hoeveel een nacht kost. De dame zegt seventeen dollar. Dat valt mee, dus we doen het. Als Erik betaalt blijkt het seventy dollar te zijn. Dat valt tegen en niet eens stroom. Ach, een ennetje meer of minder. Volgende keer beter luisteren...

Het is slecht weer, het gaat regenen en niet zo'n klein beetje ook. Dat hebben we in Nederland nog bijna nooit meegemaakt. Toch gaan we wandelen langs de beach en komen bij een mooi uitkijkpunt. Er staat één boom, One Tree Point. Er zit een echtpaar met een hondje lekker uit te waaien. We raken aan de praat, ze komen uit Melbourne. Hij werkt in de dierentuin van Melbourne en Megan is lector Webdesign, Photoshop, etc. Ze nodigen ons uit om in Melbourne op hun terrein te komen staan. Deze uitnodiging grijpen we met beide handen aan. Het is een kwartiertje lopen naar het centrum. We hebben hun telefoonnummer en bellen als we in Melbourne zijn.

Heel fijn !

1. Erika:
    4 januari 2016
    een zeer dure camping, niet een waar je naar teruggaat. Ik heb ook vaak problemen met bv 16 sixteen or sixty . het klinkt bijna hetzelfde. ik vraag meestal 6 0 (zero) ?
  2. Bertine:
    Jammer van het weer!
  3. Martijn en Gwendy:
    4 januari 2016
    Wat aardige mensen dat jullie gewoon op hun privé terrein mogen staan! Leuk!