Metung, 6, 7 en 8 januari 2016

6 januari 2016 - Metung, Australië

Metung, 6 januari 2016.

Vandaag gaan we van New South Wales naar Victoria, de kleinste provincie van Australië. Via Genoa, Cann River en Orbost gaan we naar Lakes Entrance. Bij de informatie krijgen we duidelijke kaarten en veel info.

We gaan hier een dag extra staan om van alles te doen. Erik is helemaal blij, want hij koopt een hengel en een visvergunning, die een maand geldig is in Victoria. We informeren bij een grote camping, maar er is helemaal geen enkel plekje meer. Het kost op zo'n camping 65 dollar per nacht voor een plek met electriciteit. Je staat er vlak bij elkaar en wij vinden dat niet leuk. De gratis camping (uiteraard zonder stroom) is ook hier weer veel leuker. De toiletten zijn er ook prima. We staan naast een enorme 4wd auto met een nog grotere caravan voor de outback. Later komen er nog 2 busjes bij.

Met een paar biertjes kletsen we met onze buren en daardoor eten we pas laat. Daarna is het bedtijd, want morgen gaan we vissen en koala's kijken.

Metung, 7 januari 2016

We rijden 's ochtends naar Paynesville. Hier parkeren we de camper. We gaan lopend met de ferry naar Raymond Island. De overtocht duurt 10 minuten en aan de overkant start meteen de wandeling door straten en bossen om koala's te zien. Ze leven hier in het wild. Na 100 meter zitten er twee heel laag in een boom. We kunnen ze bijna aanraken. Koala's slapen ongeveer 20 uur per dag. Af en toe bewegen ze even, krabben zichzelf of draaien hun kop om. We komen er wel 20 tegen. Het is erg leuk en we zijn bijna de enigen, die hier rondlopen. Een dikke Aussie laat ons nog een bijennest zien in de wildernis. Het is een erg groot nest in een boom. Ook zien we veel verschillende vogels. In zijn eigen tuin zitten ook 2 koala's in de boom, een gumtree. Er zijn wel 5 verschillende gumtrees en koala's vinden dat lekker. Het is een hele leuke  wandeling.

's Middags gaat Erik vissen, maar hij vangt nog niets. Terug op "onze" camping staan er weer 2 busjes. We gaan nog even weg om de zonsondergang te fotograferen in Lake Entrance. Helaas zijn er om half negen wat wolken, waardoor de sunset niet zo mooi is als het zou kunnen zijn. Misschien hebben we morgen meer geluk.

Als we terug op de camping zijn staat de auto met de 3 Duitse jongens, die we eerder deze week ontmoeten, omdat zij pech hadden met hun auto, er ook. Er komen nog 2 auto's met totaal 8 Duitse jongeren bij. Het is nu bijna vol op deze plek.

Metung, 8 januari 2016

We moeten eerst weer even boodschappen doen en kopen ook diepvries garnalen. De lekkerste garnalen komen uit dit gebied.

We gaan over de loopbrug naar het strand in Lake Entrance. Als het helder weer is kun je hier heel mooi de zonsondergang zien. Maar het is vandaag bewolkt. Erik gaat in Metung vissen en vangt vandaag 3 vissen. Elles loopt naar het dorp, maar er is weinig te beleven vandaag. Er is niemand op de tennisclub en ook bij de bowlsclub is het stil. Zaterdag wordt er pas gespeeld.

We zijn vandaag de enigen op de free camping. Er komt uiteindelijk een andere auto bij, die 's ochtends al weer weg is. Erik maakt een lekker wokgerecht met de garnalen. Smullen !