Adelaide, 25 januari 2016

25 januari 2016 - Adelaide, Australië

We zijn vroeg op de camping. Omdat we na de tour naar Kangaroo Island nog een nacht op deze camping willen staan krijgen we korting. In plaats van 46 betalen we maar 41 dollar. We lopen naar de bushalte, waar elke tien minuten een bus zou moeten komen. Na een half uur blijkt dat de bus voorlopig niet komt. We gaan lopen door de Botanic Gardens en het Gebied van de Adelaide University. Het is niet zo ver naar het centrum. Adelaide is een vrij nieuwe stad en de city bestaat vooral uit één lange grote hoofdweg met heel veel zijstraten. Eén grote zijstraat is onderverdeeld in drie stukken: restaurants en bars, winkelen en nachtleven. Er is een gratis cityloop bus en vrijwel overal is free wifi. We kunnen de foto's bij de reisverslagen uploaden. Het gaat nog redelijk snel ook.

We gaan terug naar de camping om het laatste eten op te maken. Erik wordt steeds bozer op het gasfornuis, omdat de gaspitten niet altijd aanblijven. Uiteindelijk lukt het om twee van de drie pitten aan te krijgen.