Adelaide, 26 januari 2016

26 januari 2016 - Adelaide, Australië

Adelaide, 26 januari 2016

Australiaday

Vandaag een rustige dag. We gaan met de tram naar het strand van Adelaide, Glenelg. Het is heerlijk zonnig en het is druk. Iedereen is namelijk vrij, omdat het Australiaday is. Om 18.00 uur start de parade.

Voor de parade start eten we een heerlijke (mega) hamburger. We gaan net zoals iedereen aan de kant van de straat zitten en wachten tot het spektakel begint. Alle bevolkingsgroepen en landen presenteren zich tijdens de parade, meestal in traditionele kleding en met muziek en dans. Er komt geen eind aan. We hebben alleen geen Nederlandse presentatie gezien. En wij hadden onze oranje verkleedspullen niet bij ons.

Na de parade loopt iedereen richting het festivalterrein. Er zijn bekende muziekgroepen (o.a. Samantha Jade), er is een vliegshow en om 21.30 uur start het vuurwerk. Net zoals bij Newyears Eve is er geen alcohol verkrijgbaar.

Er staan grote schermen om de muziekgroep goed te kunnen zien, er worden hapjes uitgedeeld. Er loopt ook weer veel politie, maar eigenlijk gaat alles heel gediciplineerd. Wij zien geen vervelende dingen gebeuren, ondanks dat er duizenden mensen zijn.

Ondertussen wordt er in de Adelaide Oval een cricketwedstrijd gespeeld. Hierdoor is het stadion mooi verlicht.

Vandaag op tijd naar bed, want morgen om 5.30 uur moeten we klaarstaan om de Kangaroo Island tour te starten.