Callington, 24 januari 2016

24 januari 2016 - Callington, Australië

Callington, 24 januari 2016

We staan vandaag weer eens wat later op. We hebben helemaal geen last van de inspanningen van gisteren. Voor de tweede maal douchen we in onze eigen camper. Klein, maar heerlijk warm water. Op de campground was ook een douchehokje, maar daar had je alleen een emmer boven je hoofd met ... koud water.

We rijden naar het Gulgun Manja Shelter en komen nauwelijks andere auto's tegen. Op het stuk  onverharde weg rammelt alles los en vast. Gelukkig is het maar een paar kilometer.
We hoeven maar 750 meter te lopen naar de grot. De grot is met een hek beschermd, maar er zitten grote gaten in, zodat je foto's kan maken van de grot en de Aboriginal tekeningen op het plafond en de wanden. Om de hoek zit een baby iguana in het zonnetje. We kunnen heel dichtbij komen zonder dat hij weggaat.
Ook hier zie je dat er ooit bosbrand is geweest. De stammen zijn compleet zwart en aan alle kanten komen nieuwe groene takken en bladeren tevoorschijn.

Hierna gaan we het grootste stuk naar Adelaide rijden. Het is iets meer dan 400 km. We bellen met de camping dichtbij het centrum, maar zij hebben geen plek deze nacht. Wel reserveren we de volgende 2 nachten. We vinden een gratis camping in Callington, ongeveer 50 km. voor Adelaide. Het is bij de plaatselinke footballclub. Geen soccer, maar rugby dus. Als er geen wedstrijd is mag iedereen op het terrein. Veel mensen komen hier voor het uitlaten van hun hond of voor de toiletten. Er is ook een kleine speeltuin.

Er is nog één andere camper met twee Duitse meisjes. Zij komen vlak bij onze camper staan, want ze vinden het maar "creapy".
Het is een prima plek met goede toiletten. Er is zelfs een huisje voor het scorebord waar een stopcontact is. Helaas past onze stecker niet