Gunderman, 29 en 30 december 2015

29 december 2015 - Gunderman, Australië

Gunderman, 29 december 2015

We gaan op weg naar de vineyard met het Morris logo. Het plaatsje Wollumbi is leuk en er staan hele oude huizen en een oud kerkje. De wijnboederij is klein en een echtpaar verbouwt de druiven. De druiven gaan naar een fabriekje waar de wijn wordt gemaakt. Ze hebben al 15 jaar dezelfde wijnmaker in dienst. Als we aankomen staat de Morris nergens. De vrouw belt haar man en even later komt hij aanrijden in een knalgele Morris Pickup. Een wijnton erop en hun naam. Erik mag een rondje rijden. Hij heeft nog een Morris Pickup in de garage staan. Die is helemaal origineel. Peter heeft een Morris gekocht, omdat hij voor zijn vineyard een leuk logo wilde hebben.

Erik en Peter praten honderduit over Morris en Peter legt ook heel veel uit over druiven en wijnmaken. Over een paar weken komen 40 vrienden, familieleden en bekenden druiven plukken. Alles wordt op één zaterdag geplukt. Het is elk jaar een groot feestweekend met bbq, eten, drinken en zaterdags hard werken.

Hij neemt uit zijn garage een fles rosé mee, die net uit de fabriek komt. Deze rosé is net iets zoeter dan de vorige partij, omdat de meeste mensen dat lekkerder vinden. Peter heeft hem zelf nog niet geproefd. Wij zijn de eersten, die 2 van deze flessen kopen, want wij vinden deze rosé ook de lekkerste.

Ondertussen hebben we chiraz, zoete chiraz, cabernet, droge witte en nog een paar wijnen geproefd. Het was heel leerzaam en gezellig.

We gaan verder naar Cessnock en doen boodschappen. We besluiten niet terug te gaan naar de vineyard waar we vannacht hebben geslapen (was eerst de bedoeling), maar door te rijden naar de kust. Het wordt morgen heel zonnig en warm. Aan de kust bij Lake Macquiery blijkt dat alle campings vol zitten door de zomervakantie. We gaan dus terug de bossen in en komen terecht op een camping langs een rivier bij Gunderman. Als we stoppen vertelt een  Aussie ons dat het er erg leuk en rustig is. Niet de opgegeven 4 sterren, hooguit 1 ster, maar erg leuk. Er is stroom en er zijn wc's en douches. Het bevalt ons goed.

Gunderman, 30 december - rustdag

Onze eerste echte rustdag. We blijven op de camping, het is leuk omdat de meeste mensen met hun boot de rivier op gaan. Er komen ook veel boten, speedboten, vissersboten, waterskieërs en waterscooters langs. We kunnen mooi wennen aan de (hete en brandende) zon. We hebben een hele grote pot zonnebrand gekocht, factor 50, dus elke dag goed insmeren.

Bij de camper staat een afdak, zodat we kunnen relaxen in de schaduw. Vlakbij de camper loopt een enorme hagedis langs de rand van het gras en hij gaat een boom in. De vogeltjes in de boom schreeuwen moord en brand. Waarschijnlijk hebben zij ergens een nest. De hagedis blijft onverstoorbaar zitten in de boom. We kunnen mooie foto's nemen.

's Middags gooien we onze platte frisbee over, lezen en af en toe hebben we internet om te whats appen.

Op tijd naar bed, want we gaan morgen heel vroeg naar Sydney. New Years Eve in Sydney. Het wordt vast heel leuk !

1. Martijn en Gwendy:
    1 januari 2016
    Leuk van de wijngaard en de morris!