Megalong camping, Lithgow, 27 december 2015

27 december 2015 - Rylstone, Australië

Megalong camping, Lithgow, 27 december 2015

We vertrekken vroeg om naar Lithgow te gaan voor informatie. We willen naar de Glow Worm Tunnel. Onderweg zien we onze eerste kangeroe. Leuk !

Om 14.00 uur beginnen we te lopen naar de tunnel. Eerst moet je door een kleine waterval lopen en dan begint het pad. Het is 8 km en op de borden staat dat het ongeveer 4 uur duurt. Het is heel steil en zwaar, maar af en toe ook redelijk vlak. De natuur is prachtig. Bij de tunnel zijn wat Aussies, die ons meer vertellen over de historie. In WO II is de tunnel gebouwd voor de trein om materiaal te vervoeren voor de oorlog. Toen de spoorlijn eenmaal klaar was, was de oorlog bijna voorbij. Nu kun je er doorheen lopen (met zaklamp) om duizenden Glow Worms te zien. Aan het eind van de tunnel kun je de wandeling vervolgen om terug te gaan naar de parkeerplaats. We komen inderdaad na 4 uur weer bij de auto aan. Erik heeft zijn riem alweer een gaatje strakker gezet!

Als we naar huis rijden is het tijd voor kangaroes om tevoorschijn te komen. We zien heel veel groepen kangaroes, sommigen heel dichtbij de auto. De meesten huppen snel weg als we vlakbij stoppen. Maar sommigen zijn wat brutaler en blijven gewoon zitten.

We moeten stevig doorrijden om uiteindelijk in Rylstone op de camping aan te komen. Er is niemand bij de receptie en er staan ongeveer 5 andere kampeerders. Een oudere man zegt dat we gewoon op een plek kunnen gaan staan. Erik sluit de stroom aan en we gaan eten maken. Dan komt toch de eigenaresse naar de camper om af te rekenen, want morgen is ze er pas in de middag. Het kost zonder stroom 20 en met stroom 25 dollar.

Morgen gaan we op weg naar Hunter Valley, het wijngebied van Australië.

1. Bianca en Timo:
    28 december 2015
    Gaaf allemaal! En we genieten van jullie verhalen en mooie foto's!