Melbourne, 15-19 januari 2016

18 januari 2016 - Melbourne, Australië

Melbourne, 15 januari 2016

Na de eerste gezellige avond met Megan en Darryl gaan we op pad om Melbourne te verkennen. We nemen, na 13 minuten wandelen, de metro naar het centrum. Twintig minuten later komen we daar aan bij Flinders Street Station. In Melbourne kun je de City Circle Tram nemen. Deze tram rijdt rond in het centrum en is voor iedereen gratis. Een ouderwetse tram met handbediening, een koordje om aan te trekken als je eruit wil bij de volgende halte en veel hout in de tram. Wij gaan bij de Queen Victoria Market eruit. Deze markt is inmens groot en je kunt er alles kopen. We drinken koffie bij Market Lane Coffee, de beste in Melbourne volgens iemand. Dan gaan we weer verder met de tram en komen uit bij The Ian Potter Gallery. Hier hebben we heel bijzondere en moderne kunst gezien. Het is een dependance van de grote National Gallery. Wij vonden het heel erg interessant.

Onderweg hebben we een leuke plek gezien om een biertje te drinken. We lopen er naar toe en het is op het dakterras van een hotel. Het is nieuw en heel erg druk en gezellig. Een biertje kost maar 10 dollar....

We gaan terug naar "huis", want he