Sydney, 21 december 2015

21 december 2015 - Sydney, Australië

Sydney, 21 december 2015

De vliegreis van Kuala Lumpur naar Sydney verloopt prima. We vertrekken niet alleen later door het foutje van Elles, maar ook doordat het vliegtuig gerapareerd moet worden. Dat duurt een uurtje. We kunnen goed slapen, maar het is kort.

's Ochtends om 11.00 uur komen we aan en het duurt zeker een uur voordat we door de douane zijn. Erik mag niet meteen Australië in, want er is iets niet in orde met zijn visum. Een Australische spatie in de administratie blijkt de oorzaak.

Alles is prima georganiseerd en we kopen meteen een Opal kaart. Met die kaart kun je reizen met bus, trein, ferry en metro en het kost maximaal 15 dollar per dag. Als je meer reist is het gratis. We nemen de Expres trein naar Central Station.

Adina Apartment Hotel blijkt naast het station te staan en is dus een ideaal vertrekpunt om Sydney te bekijken. Het appartement is mooi met douche/bad en een klein keukentje.
We doen eerst even boodschappen in de wijk (vlakbij Chinatown) en gaan daarna naar het Opera House. Helaas regent het, maar de temperatuur is prima. Hopelijk kunnen we nog een keer foto's maken met een blauwe lucht. In de Opara bar werkt een NL meisje, die ons aanraad in de wijk Newtown te gaan eten. Het is een leuke wijk en we eten bij een Italiaans restaurantje.

We zijn erg moe (het lijkt wel een jetlag) en gaan naar huis om te gaan slapen.

1. Lydia Everts:
    23 december 2015
    Eindelijk australie. Geniet en veel plezier en fijne dagen .
  2. W en T:
    23 december 2015
    Leuk om jullie te kunnen volgen. Fijn tot nu toe. Hou ons op de hoogte!
    Vooral genieten samen, de tijd zal wel omvliegen. Groetjes W T