Sydney, 22 december 2015

22 december 2015 - Sydney, Australië

Sydney, 22 december 2015

Vandaag gaan we met een Greeter Sydney verkennen. We weten al dat zij Robin heet en we hebben om 10.30 uur afgesproken. Zij heeft Fayleen, een vriendin, meegenomen. Met de metro gaan we naar de andere kant van de Sydney Harbour Bridge. We lopen terug in de stromende regen. Helaas blijft het de hele dag regenen.

We lopen door the Rocks, waar de eerste bewoners van Sydney woonden en bezoeken een Didgeridoo en boomerang winkel. De eigenaar kent Robin goed en hij speelt voor ons op de Didgeridoo. Een Didgeridoo is een stuk boomstam, dat uitgehold  is door termieten. Door op de stam te kloppen horen de Aboriginals welke stam geschikt is als instrument. De buitenkant wordt afgeschaafd en soms mooi bewerkt met kleuren en houtsnijwerk.

Sommige boomerangs worden gebruikt om mee te jagen; de boomerang wordt tegen de poten van een dier gegooid, waardoor de poot breekt.

Hierna nemen we de ferry naar Manli, waar Shelly beach is. Deze beach vinden veel Aussies mooier dan Bondi beach. Door de regen is het erg rustig op het strand. Normaal kun je bijna geen plekje vinden voor je handdoek en nu is er niemand. Er zijn wel een paar surfers en duikers in het water. De wandeling naar de beach is mooi langs Marine Parade. Er staan veel Cabbage Trees, bomen die alleen in dit gebied staan. Ook de Waterdragons (hagedissen van plm. 30-60 cm) laten zich niet zien door de regen.

Mensen, die hier wonen moeten wel rijk zijn, want de huizen langs deze kust kosten wel 10 tot 17 miljoen dollar.

Omdat Fayleen in Manly woont (aan de andere kant en in een flat) nemen we afscheid van haar en met Robin gaan we terug met de ferry. We moeten een simkaart voor de Mifi kopen bij Telstra. De winkel is vlakbij Queen Victoria Building, waar we een hapje eten met elkaar. Hier nemen we afscheid van Robin.

Omdat het Opera House 's avonds is verlicht gaan we met de ferry naar Darling Harbour, de eerste haven van Sydney. Onderweg naar huis komen we langs Town Hall, dat vanwege Christmas in alle kleuren van de regenboog is verlicht.

We doen erg laat nog boodschappen bij Woolworths, zodat we morgen weer lekker kunnen ontbijten.

Morgen wordt een spannende dag. We gaan de Sydney Harbour Bridge beklimmen en waarschijnlijk wordt het een zonnige dag. Het is weer laat als we gaan slapen, 2.47 uur.