De tweede dag in Kuala Lumpur

20 december 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

De tweede dag in Kuala Lumpur

Hotel Transit bevalt prima. Vanochtend om ongeveer 9.00 uur opgestaan om te ontbijten. Het ontbijt is redelijk met scrambled eggs, maleisische rijst en noedels, kippepootjes, worstjes, boterhammen met jam en pindakaas, rijstepap, sla, fruit, koffie, thee en jus d'orange. We nemen niet alles....

We gaan op pad door Chinatown naar Central Market, waar van alles te koop is. Batik kleding, houtsnijwerk, souveniers, maar er zijn ook restaurantjes. Hiervandaan kunnen we met de metro naar KLCC, het grote shoppingcenter tussen de Petronas Towers. We gaan vooral om bij daglicht foto's te maken en het park te bekijken. Ook de fonteinen zijn prachtig. Op een terrasje drinken we een smoothie en biertje en het is leuk om de verschillende mensen te bekijken. In Maleisië heb je Maleisiërs, Chinezen, Indiërs en veel mensen uit Bangladesh en de Filipijnen, die hier werken. Eigenlijk spreekt iedereen Engels.

We shoppen nog wat en nemen een taxi naar Frank Nelwan, waar we gaan eten. Het is een half uurtje met de taxi naar zijn huis in een wijk met bewaking. Overal zijn slagbomen, zodat er alleen mensen kunnen komen die er wonen of die aangekondigd zijn, zoals wij. We hebben heerlijk gegeten en het was erg leuk om bij te praten. Frank gaat zijn kinderen van het vliegveld ophalen en wij laten ons afzetten door de taxichauffeur in het uitgaanscentrum in Chinatown. We drinken bij een Engelse pub nog wat en dan is het al weer zo laat dat we teruglopen naar ons hotel.

Morgen weer vroeg op. 's Middags om een uur of 5 gaan we naar het vliegveld voor het tweede stukje vliegen. Sydney, here we come!

1. Bianca en Timo:
    19 december 2015
    Leuk pap en mam! Hou het maar goed bij deze verhaaltjes en foto's, dan beleven wij het een beetje mee! Dikke kus
  2. Martijn en Gwendy:
    20 december 2015
    Heel leuk en heel veel plezier nog! Houd ons zo nu en dan maar op de hoogte van jullie vakantie belevenissen. Dikke kus van ons vanuit Dushi Korsou genieten!
  3. Bertine:
    20 december 2015
    Goede vlucht naar Sydney!
  4. Wilco:
    20 december 2015
    Hi Elles en Erik, leuk om jullie via deze weg te volgen. De foto's van KL doen mij weer met heimwee denken aan toen ik er was.
    Veel plezier verder!