Wilson Promontory National Park, 12 januari 2016

12 januari 2016 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Wilson Promontory National Park, 12 januari 2016

Vandaag gaan we nog een keer wandelen om naar het punt te gaan, wat we gisteren vergeten zijn: Pillar Point. Het is ongeveer 2 km. We zijn vroeg, dus de temperatuur is veel beter om te wandelen. Het uitzicht is geweldig. Aan één kant zie je Norman Bay en aan de andere kant zie je Squeaky Beach. Er zijn enorme rotsen waar je op kan klimmen voor een mooi uitzicht en mooie foto's. We ontmoeten drie meisjes, waarvan één Zoe van Velzen heet. Haar opa komt uit Nederland. We nemen foto's van elkaar.

Na deze ochtendwandeling gaan we de rest van de dag van het strand en de zon genieten. We gaan eerst naar Whisky Bay en later naar Squeaky Beach. Beide strandjes zijn compleet anders en heel mooi. Het zand is heel heel fijn en bijna wit. Heerlijk! Het water is alleen heel erg koud, dus we blijven lekker op het strand.
We gaan op tijd terug, want Erik gaat nog vissen. Hij vangt dit keer een grotere vis: hij lijkt op een haring, maar is een beetje blauw-grijs-groen. Als bewijs een foto!

Terug op de camping kunnen we de bbq gebruiken, want het is minder druk dan gisteren en mooier bbq-weer. Erik maakt sla in de camper en Elles bakt een hamburger, worstjes en kipshaslicks.

Na het eten gaan we weer wombats zoeken. Het is droog en al een beetje donker. Op de camping zien we er één, maar er rennen veel kinderen achteraan, waardoor de wombat vlucht. Als het donker is nemen we onze koplampen mee en na 20 meter zien we een grote wombat, lekker gras eten op de camping. Ondanks ons licht blijft hij op zijn plek. Later komt er een kleintje bij. Het is heel leuk en Erik kan ze zelfs aaien. Het is ondertussen bedtijd, Erik blijft in de camper, maar Elles gaat tandenpoetsen in het toiletgebouw. Op de terugweg loopt er een possum op het pad. Hij loopt weg, maar blijft bij een boom zitten. Snel de camera gepakt en terug. De possum rent een boom in, maar daar kijkt hij heel lief in de camera.

Morgen schijnt het 39 graden of meer te worden, maar nu gaat het heel hard waaien. Middenin de nacht haalt Erik voor de zekerheid onze tafel en stoelen naar binnen.

1. Bertine:
    13 januari 2016