Yarram, 10 januari 2016

10 januari 2016 - Yarram, Australië

Yarram, 10 januari 2016

We besluiten een dagje op deze camping te blijven. Eerst gaan we naar de bowlsclub, want er is een tweedaags toernooi bezig. Het blijkt een 10.000 dollar toernooi te zijn. Teams van 4 spelers strijden tegen elkaar, ze spelen zaterdag 3 wedstrijden van 15 rondes en zondag 2. Het lijkt op jeu-de-boule, alleen zijn de ballen een stuk groter en niet helemaal rond. Er zit aan beide kanten een verschillend gewicht. Hierdoor kun je de bal met een mooie boog gooien. Wie het dichst bij een kleiner balletje ligt krijgt een punt. Het gaat er rustig aan toe, geen geschreeuw, men geeft elkaar wel aanwijzingen hoe te gooien, af en toe een applausje voor een mooie bal of een high five. Er wordt op ongeveer 10 banen gespeeld. De deelnemers betalen 60 dollar per persoon en krijgen daarvoor ook nog 2 lunches en een diner. Het winnende team wint ongeveer 5000 dollar, 1250 per persoon. Toch leuk verdiend in een weekendje.

We rijden naar McLoughlins Beach, maar daar kun je niet in het zand liggen, zodat we naar de volgende beach rijden, Woodside Beach. Daar is wel een zandstrand, het is vandaag heerlijk, ongeveer 30 graden. Er zijn heel weinig mensen. Wel is er ook hier een strandwacht (tussen de vlaggen zwemmen). Wat verder kun je zeevissen. We willen ook nog Port Albert bekijken, het blijkt een heel klein haventje te zijn. Erik gaat er vissen en Elles kan weer even de reisverhaaltjes schrijven.

Bij het locale fish en chips restaurant kopen we chips. Het wordt verpakt in papier en het buitenste vel is aan een kant bedrukt als een krant uit 1950. In de camper bakken we hamburgers en het lijkt wel een McDonalds.

We blijven hier tot de zonsondergang, maar helaas zijn er weer wolken gekomen. Op de terugweg is het schemerig, dus oppassen voor overspringende kangaroos. Elles heeft het nog niet gezegd en vlak voor onze auto springt een kangaroo naar de andere kant van de weg. Later rent er nog een possum (soort grote eekhoorn) naar de overkant. Gelukkig komen we zonder ongelukken bij de camping.